Niektóre marki modowe już od początku swojego istnienia pną się na sam szczyt a inne zaś, mają nieco trudniej. Dziś trochę o historii i fenomenach naszych marek premium. Poznajcie ich historię oraz filozofię, co wpłynęło na to, że dzisiaj są znane na całym świecie.
Na pierwszy rzut idzie Calvin Klein. Jest to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie, której początki sięgają lat 60., kiedy to – wówczas nieznany – projektant Calvin Richard Klein zadebiutował na nowojorskim rynku mody. Od początku marka charakteryzowała się prostotą stylu oraz wyrafinowanym minimalizmem. Zarazem nie stroniła jednak od kontrowersyjnych i odważnych projektów, takich jak słynna reklama z aktorką Brooke Shields. Śmiały, oryginalny design oraz wysoka jakość wykorzystywanych naturalnych materiałów to cechy, które odpowiadają za wciąż niesłabnącą popularność tej amerykańskiej marki. Nie każdy wie, że początkowo stawiano na projektowanie oraz produkowanie tylko odzieży dżinsowej o charakterze uniseks – odzież uniwersalna, nadająca się zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Z biegiem czasu zaczęto proponować także bieliznę z metką Calvin Klein oraz od lat 80. XX wieku postawiono na produkcję perfum. Marka bardzo szybko zyskiwała coraz większą popularność i uznanie. Stała się marką luksusową. Dostępna w sklepie online Riccardo linia Calvin Klein Jeans oferuje szeroki asortyment obuwia – zarówno buty damskie, jak i buty męskie. W ofercie Calvin Klein Jeans znajdują się przede wszystkim lekkie, zgrabne buty na koturnie, wygodne buty sportowe oraz modne, kultowe trampki. Jednym słowem – obuwie idealne na wiosenne i letnie oraz jesienne miesiące.
Ma skończone 65 lat i znaną markę z wieloletnią tradycją, której zasięg sklepów sięga do 1200 jednostek na całym świecie. Aktualnie jego przychody są na poziomie 5-6 miliardów dolarów. Można śmiało rzec, udało się! Ale nie każdy wie, że na początku powstania marki nie było tak pozytywnie. A o jakim założycielu mowa? Tommy Hilfiger, pewnie jest Wam znajoma ta nazwa. Właściciel już kilkakrotnie w wywiadach opowiadał, że jego droga do sukcesu okupiona była dużą ilością porażek. Jego dzieciństwo nie należało do tych najpiękniejszych momentów, jeszcze przed 18 rokiem życia pracował roznosząc gazety, odśnieżał podjazdy oraz wykonywał proste czynności wokół domu. Pierwsze zarobione pieniądze przeznaczał na spełnienie swojej pasji, czyli mowa oczywiście o projektowaniu ubrań. Jeszcze wtedy nie myślał o niej w kryterium biznesowym. Ale już w liceum z grupą swoich znajomych zajął się sprzedażą jeansów. Szło im tak dobrze, że grupa otworzyła sieć sklepów pod nazwą People’s Place. Tak szybki sukces sprawił, że Tommy zrezygnował z nauki. Twierdził, że praktyka jest najlepszym uniwersytetem. Jednak jego zbyt wczesne zachłyśnięcie się szybkim powodzeniem, sprawiło, że w wieku 25 lat musiał ogłosić bankructwo swojej firmy. To lekcja, o której mówi, że jest jedną z najważniejszych w jego życiu i leży u podstaw jego dzisiejszego sukcesu. Po kilku porażkach i sukcesach, dzisiaj można powiedzieć, że było warto próbować i realizować swoje marzenia. Marka Tommy Hilfiger to odzież i buty najwyższej jakości. Opatrzone czerwono-biało-granatowym logiem wyroby są synonimem dbałości o szczegóły, perfekcyjnego wykończenia, materiałów najwyższej klasy. Kolekcja damska i męska Tommy Hilfiger to interpretacja najnowszych trendów na sposób klasyczny zestawiona z charakterystycznym, modnym amerykańskim stylem. Zarówno wielbiciele nowoczesnych rozwiązań jak i ponadczasowej klasyki znajdą tutaj coś dla siebie. Dodatki takie jak akcesoria i torby Tommy Hilfiger wykonane z najwyższą starannością stanowią wspaniałe dopełnienie szykownego looku.
Miał być lekarzem. Został projektantem mody mimo tego, iż nikt z jego rodziny nie był związany z branżą odzieżowa. Siedmioletnia praktyka we włoskiej sieci domów handlowych La Rainascente, gdzie zajmował się dekoracją witryn sklepowych, przyczyniła się do objęcia stanowiska projektanta mody w nowej linii męskiej w Nino Cerruti. Przez kilka lat tworzył projekty głównie garniturów dla kilkunastu marek, aż wreszcie, dzięki namowom swojego partnera Sergio Galeottiego, stworzył własną markę. Marka Giorgio Armani pojawiła się w roku 1974 i bardzo szybko zdobyła uznanie klientów i krytyków mody. Przez dziesięć lat Armani specjalizował się modzie męskiej (pierwsza damska linia pojawiła się w 1985 r.), pierwsze projekty dotyczyły modyfikacji klasycznych marynarek. To był jego ulubiony element garderoby i postanowił nadać jej luzu i mniej formalnych cech. Armani „zmiękczył” garnitury, pozbawił je poduszek, podszewek i sztywnych tkanin wełnianych o wysokiej gramaturze. Tak popularne w ostatnich sezonach marynarki bez konstrukcji nie są wynalazkiem naszych czasów, bo ich archetypy były tworzone już na przełomie lat 70 i 80 przez Giorgio Armaniego. Zaś Armani Jeans to brand wywodzący się z domu mody mistrza Giorgio Armaniego. Styl pozostał ten sam: mamy do czynienia z ponadczasową elegancją zarówno w kolekcji męskiej jak i kolekcji damskiej. Klasyczne fasony wzbogacone są ciekawymi teksturami najwyższej jakości materiałów, przyciągają wzrok odważnymi kolorami, urzekają nowoczesnymi liniami wzorniczymi. Armani Jeans to także klasyczne pojemne torby i dodatki, które urozmaicą i wzbogacą każdą stylizację.