Produkty oferowane w Sklepie Internetowym to produkty fabrycznie nowe, objęte gwarancją producenta obowiązującą na terytorium Polski. W przypadku zakupu przez Konsumenta termin gwarancji wynosi dwa lata od dnia, kiedy rzecz została Klientowi wydana, a w przypadku Klienta biznesowego – rok.
Reklamację z tytułu gwarancji należy złożyć pod adresem: RC PLUS sp. z o.o. , ul. Strzeszyńska 173, 60-479 Poznań..
Produkt należy odesłać na powyższy adres lub dostarczyć osobiście.
W celu usprawnienie procesu reklamacyjnego prosimy, by przesyłka z reklamowanym towarem zawierała także:
- Imię i nazwisko, adres zwrotny, telefon, adres e-mail Kupującego,
- przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
- datę zawarcia Umowy,
- opis niezgodności lub wady, termin ujawnienia niezgodności lub wady,
- dowód zakupu towaru.
Reklamację można zgłosić w oparciu o znajdujący się poniżej formularz:
Za termin rozpoczęcia procesu reklamacyjnego przyjmujemy chwilę odebrania wadliwego produktu przez Sklep Internetowy. Firma Riccardo rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych licząc od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.
Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Klienta adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.
Sklep pokrywa wszystkie udokumentowane koszty reklamacji, w szczególności koszt dostarczenia reklamowanego Towaru do Sprzedawcy i koszt odesłania Towaru do Klienta.
Jeśli Sklep wymienił wadliwy towar na nowy lub dokonał istotnych napraw, termin gwarancji biegnie od nowa od momentu dostarczenia wymienionego lub naprawionego produktu. W przypadku dokonywania wymiany pojedynczej części będącej elementem reklamowanego towaru termin gwarancji biegnie od nowa w zakresie tej części.
W razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez sprzedawcę wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.
Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.
Uprawnienia Klienta z tytułu gwarancji wygasają w przypadku gdy wada jest spowodowana nieprawidłowym użytkowaniem danego produktu, niezgodnie z jego przeznaczeniem.