Produkty oferowane w Sklepie Internetowym to produkty fabrycznie nowe, objęte gwarancją producenta obowiązującą na terytorium Polski. W przypadku zakupu przez Konsumenta termin gwarancji wynosi dwa lata od dnia, kiedy rzecz została Klientowi wydana, a w przypadku Klienta biznesowego – rok.

Reklamację z tytułu gwarancji należy złożyć pod adresem: RC PLUS sp. z o.o. , ul. Strzeszyńska 173, 60-479 Poznań..

Produkt należy odesłać na powyższy adres lub dostarczyć osobiście.

W celu usprawnienie procesu reklamacyjnego prosimy, by przesyłka z reklamowanym towarem zawierała także:

  • Imię i nazwisko, adres zwrotny, telefon, adres e-mail Kupującego,
  • przedmiot reklamacji, ze wskazaniem żądania Kupującego,
  • datę zawarcia Umowy,
  • opis niezgodności lub wady, termin ujawnienia niezgodności lub wady,
  • dowód zakupu towaru.

Reklamację można zgłosić w oparciu o znajdujący się poniżej formularz:

Pobierz formularz wymiany

Za termin rozpoczęcia procesu reklamacyjnego przyjmujemy chwilę odebrania wadliwego produktu przez Sklep Internetowy. Firma Riccardo rozpoznaje reklamację w terminie 14 dni kalendarzowych licząc od daty jej otrzymania w prawidłowej postaci.

Odpowiedź na reklamację wysyłana jest na podany przez Klienta adres e-mail bądź na adres poczty tradycyjnej.

Sklep pokrywa wszystkie udokumentowane koszty reklamacji, w szczególności koszt dostarczenia reklamowanego Towaru do Sprzedawcy i koszt odesłania Towaru do Klienta.

Jeśli Sklep wymienił wadliwy towar na nowy lub dokonał istotnych napraw, termin gwarancji biegnie od nowa od momentu dostarczenia wymienionego lub naprawionego produktu. W przypadku dokonywania wymiany pojedynczej części będącej elementem reklamowanego towaru termin gwarancji biegnie od nowa w zakresie tej części.

W razie wykonywania przez kupującego uprawnień z gwarancji bieg terminu do wykonania uprawnień z tytułu rękojmi ulega zawieszeniu z dniem zawiadomienia sprzedawcy o wadzie. Termin ten biegnie dalej od dnia odmowy przez sprzedawcę wykonania obowiązków wynikających z gwarancji albo bezskutecznego upływu czasu na ich wykonanie.

Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

Uprawnienia Klienta z tytułu gwarancji wygasają w przypadku gdy wada jest spowodowana nieprawidłowym użytkowaniem danego produktu, niezgodnie z jego przeznaczeniem.